A driven by
dreams story
Έτοιμοι για ένα ταξίδι στο χρόνο; Σύρετε τον κέρσορα , διαλέξτε μια ημερομηνία και δείτε τις πιο σημαντικές στιγμές των 120 χρόνων της Fiat.
1899
Επιχειρηματίες και επαγγελματίες από το Τορίνο ενώνουν τις δυνάμεις τους για να κάνουν πραγματικότητα το κοινό τους όνειρο: μια εξ ολοκλήρου ιταλική βιομηχανία αυτοκινήτων ικανή να προσφέρει ένα μέσο μεταφοράς για όλους.
Στις 11 Ιουλίου του 1899 ιδρύεται επισήμως στο Τορίνο η Fiat: Fabbrica Italiana Automobili Torino. Αμέσως ξεκινάει και η παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου της Fiat, του Fiat 3½ HP.
1903
Βρισκόμαστε στο 1903. Αν και η παραγωγή έχει ακόμα ημι-βιοτεχνικό χαρακτήρα, τα αποτελέσματα είναι τόσο ενθαρρυντικά που ανεβάζουν το μετοχικό κεφάλαιο σε 800.000 λιρέτες. Ένα ποσό αρκετά σημαντικό για εκείνη την εποχή.
Ο Agnelli, ο οποίος έχει διοριστεί Διευθύνων Σύμβουλος την προηγούμενη χρονιά, αποφασίζει μαζί με άλλα διευθυντικά στελέχη την εισαγωγή της εταιρείας του Τορίνο στο Χρηματιστήριο.
1910
Από το 1910 η Fiat ξεκινάει την αναδιάρθωση της παραγωγής κατασκευάζοντας το πρώτο Fiat “Tipo”.
Η χρήση τυποποιημένων εξαρτημάτων επιτρέπει τον εξορθολογισμό του κόστους και της παραγωγής κατασκευάζοντας ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο προσιτό σε όλους. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά, το Fiat Tipo γνωρίζει τεράστια επιτυχία και παράγεται τα επόμενα χρόνια σε μια σειρά εκδόσεων, από την 1 έως την 6, με αυξανόμενο κυβισμό.
1911
Η Fiat, η οποία συμμετείχε ήδη από το 1901 σε αγώνες με το 8 HP και το 12 HP, κατανοεί πλήρως τη σημασία των αγώνων αυτοκινήτων για τη δοκιμή των μηχανικών καινοτομιών πριν την εφαρμογή τους στη μαζική παραγωγή. Τη χρονιά αυτή, το Fiat S61 του 1908 κατακτά το Γκραν Πρι της Αμερικής, ενώ το Fiat S76 Record του 1910 βαφτίζεται χάρη στις επιδόσεις του "το Θηρίο του Τορίνο". Το 1924 κατασκευάζεται το Fiat SB4 Eldridge που έγινε περισσότερο γνωστό ως "Mefistofele” και είχε ως σκοπό την κατάκτηση ρεκόρ ταχύτητας.
Fiat S76 record

1912
Το “Fiat Zero”, που έγινε γνωστό και ως Fiat 12/15 HP, είναι το πρώτο από τα μικρά αυτοκίνητα της Fiat.
Κάτω από το εντυπωσιακό αμάξωμα, που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με τον νεαρό τότε Pininfarina, έκρυβε μια πολύ απλή, στιβαρή και αξιόπιστη μηχανική κατασκευή. Η τιμή του, στην έκδοση Torpedo, ήταν μόλις 8.000 λιρέτες: για την εποχή του, ένα πραγματικό προσιτό αυτοκίνητο.
Ποιότητα, στιλ και χαμηλό κόστος: αυτοί ήταν οι παράγοντες μιας επιτυχίας που έκανε τη Fiat να παράγει πάνω από 2.000 τέτοια αυτοκίνητα από το 1912 έως το 1915.
1916
Ξεκινάει η κατασκευή του εργοστασίου στο Lingotto που αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά δείγματα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής στην Ευρώπη. Σχεδιάστηκε από τον Giacomo Mattè Trucco με στόχο την κατασκευή δεκάδων μοντέλων αυτοκινήτων και αποτέλεσε το σύμβολο της σύγχρονης, βιομηχανοποιημένης Ιταλίας. Εγκαινιάστηκε στις 22 Μαΐου 1923 παρουσία του Βασιλιά Βίκτωρα Εμμανουήλ III.
1932
Το Fiat 508 Balilla εκτέθηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μιλάνου από τις 17 έως τις 27 Απριλίου του 1932 γνωρίζοντας αμέσως μεγάλη επιτυχία, ενώ θεωρήθηκε εξαρχής ένα επαναστατικό αυτοκίνητο της εποχής του. Το πρώτο Balilla ήταν μια τετραθέσια μπερλίνα με μεικτό αμάξωμα από ξύλο και σίδηρο, έφτανε τα 80km/h και κόστιζε μόλις 10.800 λιρέτες. Ένα από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της Ιταλίας που αγαπήθηκε από τους ανθρώπους και υμνήθηκε από τον Τύπο.
Fiat 508 Balilla
Fiat 508 Balilla
Fiat 508 Balilla



1936
Γεννιέται το Fiat 500 A Topolino, το πιο μικρό αυτοκίνητο του κόσμου που κατασκευάστηκε μαζικά. Το πρώτο μικρό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ως απάντηση στην οικονομική κρίση που γνώρισε η Ιταλία πριν το ξέσπασμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι Ιταλοί το βάφτισαν Topolino (ποντικάκι) λόγω των μικρών του διαστάσεων και της συμπαθητικής όψης του.
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino
Fiat 500 A Topolino






1939
Το Mirafiori δεν είναι μόνο το βιομηχανικό κέντρο της Fiat στο Τορίνο, αλλά και το πιο παλιό εργοστάσιο στην Ευρώπη που εξακολουθεί να λειτουργεί. Εγκαινιάστηκε στις 15 Μαΐου 1939 με σκοπό την αύξηση της παραγωγής μοντέλων μικρού κυβισμού με τιμές προσιτές σε όλους. Μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου η παραγωγή αυτοκινήτων μπόρεσε να ξεκινήσει πραγματικά το 1947 με τη δεύτερη σειρά του 500 A και τη μετακίνηση των γραμμών παραγωγής του Fiat 1100.
Mirafiori

1947
Ένα πραγματικό κόσμημα που κατασκευάστηκε σε μόνο λίγες εκατοντάδες οχήματα. Το Fiat 1100 S ήταν μια μικρή σπορ μπερλίνα με εξελιγμένο μηχανικό σχεδιασμό που δεν άργησε να ξεχωρίσει. Στo 1000 Miglia του 1947 τέσσερα 1100 S “berlinetta” πλασαρίστηκαν στις δέκα πρώτες θέσεις κατακτώντας την πέμπτη, την έκτη, την έβδομη και την ένατη θέση. Ωστόσο, το 1000 S δεν έκανε αίσθηση μόνο με τις επιτυχίες του στους αγώνες. Η χαρακτηριστική γραμμή στο εμπρός μέρος το έκανε διάσημο σε όλο τον κόσμο.
1948
Το 1948 κατασκευάστηκε το 500 B “Giardiniera”, ένα από τα πρώτα station wagon μαζικής παραγωγής που ξεχώριζε από τα πληθωρικά πλαϊνά του από ξύλο. Το όνομα “Giardiniera” είναι μια αναφορά στα κάρα με τα οποία μετέφεραν οι μανάβηδες τα προϊόντα τους. Έμεινε στην παραγωγή για λίγο περισσότερο από ένα έτος και συνολικά κατασκευάστηκαν πάνω από 21.000 αντίτυπα.
Fiat 500 B (“Giardiniera”)

1951
Το Fiat Campagnola πήρε το όνομά του γιατί χρησιμοποιήθηκε στον αγροτικό τομέα. Κατασκευάστηκε το 1951 σε παραγωγή ευρείας κλίμακας. Διέθετε χαλύβδινο και ήταν ένα καινοτόμο αυτοκίνητο για την εποχή του που κατάφερε να γράψει μια από τις πιο σημαντικές σελίδες της αυτοκίνησης μετά τον πόλεμο, διασχίζοντας την Αφρική από τον Νότο έως τον Βορρά σε 11 ημέρες και 4 ώρες.
1952
Η εταιρεία, για να δώσει νέα ώθηση στην αγωνιστική εικόνα της, κατασκεύασε το 1952 το νέο Fiat 8V με ανεξάρτητες αναρτήσεις και αμάξωμα από fiberglass. Ένα αυτοκίνητο με ιταλικό χαρακτήρα, με κομψό και ξεχωριστό design που σχεδιάστηκε με τη συμβολή ανθρώπων που έγραψαν ιστορία όπως οι Ghia, Bertone, Zagato, Vignale και Farina, κλείνοντας το μάτι στην Αμερική, κυρίως λόγω της αρχιτεκτονικής των οκτώ κυλίνδρων σε V.
Fiat 8V
Fiat 8V
Fiat 8V
Fiat 8V




1953
Ήταν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο με αυτοφερόμενο αμάξωμα και σύγχρονη γραμμή τριών όγκων. Το 1100/103 κυκλοφόρησε στην αγορά το 1953 σε δύο εκδόσεις, την Tipo A και την Tipo B, που ξεχώριζε για το μοντέρνο τετράθυρο αμάξωμα τριών όγκων. Την ίδια χρονιά, το Fiat 1100 E έκανε τον πρώτο γύρο του κόσμου με ένα μόνο οδηγό.
1955
Ένα δίθυρο διθέσιο spider σε αμερικανικό στυλ που ικανοποιεί ακόμη και τις ιδιωτικές συμμετοχές στους αγώνες. Το Fiat 1100 TV Trasformabile κατασκευάστηκε το 1955 για να προσφέρει πολύ υψηλές επιδόσεις. Διέθετε ενισχυμένο κινητήρα και ανεξάρτητες αναρτήσεις μπροστά με αντιστρεπτική ράβδο. Κατασκευάστηκαν 571 οχήματα.
1956
Γεννιέται το Fiat 600 Multipla, το πρώτο αυτοκίνητο ενός όγκου στον κόσμο. Ένα ελαφρύ και γρήγορο όχημα με εξαιρετικά προσεγμένη γραμμή που γνώρισε αμέσως μεγάλη επιτυχία. Οικογενειακό και απλό, ξεχώριζε για τη λειτουργικότητά του και μπορούσε να μεταφέρει από τέσσερα έως έξι άτομα.
Fiat 600 Multipla
Fiat 600 Multipla
Fiat 600 Multipla
Fiat 600 Multipla




1957
Το Νέο 500 κατασκευάστηκε ως διάδοχος του επαναστατικού 500 Topolino, για να ανταποκριθεί στις ανάγκες για ένα οικονομικό και παράλληλα εύχρηστο αυτοκίνητο. Το νέο 500 ήταν ένα αυτοκίνητο που ανταποκρίθηκε στην πρόκληση μείωσης των διαστάσεων παντού, διατηρώντας τον νεανικό και ξεχωριστό χαρακτήρα του.
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500











1966
Γεννιέται το Fiat 124, sedan και station wagon, καθώς και το Sport Spider του Pininfarina. Κάνει το ντεμπούτο του το Dino Spider, ενώ η Fiat συνάπτει συμφωνία με την ΕΣΣΔ για την κατασκευή του Togliattigrad, μιας μικρής πόλης στον Βόλγα που μεταμορφώθηκε σε πραγματική motor town.
Fiat 124 Spider
Fiat 124 Dino Spider
Fiat 124 Dino Spider
Fiat 124 Dino Spider
Fiat 124 Dino Spider
Fiat 124 Familiare
Togliattigrad







1967
Αρχίζει η παραγωγή στο νέο εργοστάσιο της Rivalta με τα μοντέλα 850 Coupé και 124 Spider. Αργότερα τη διετία 1976-1977 η Fiat κάνει το πιο σημαντικό βήμα της στον τομέα της παραγωγής με την κατασκευή του Robogate: ενός αυτοματοποιημένου εργοστασίου παραγωγής που κατασκεύασε η Fiat Comau για να συνδυάζει ποικίλες τεχνολογίες υπό τον έλεγχο ενός μοναδικού πληροφοριακού συστήματος. Το εργοστάσιο μπορούσε να αναγνωρίζει και να εκτελεί συγκολλήσεις σε διαφορετικά σασί, παράγοντας μοντέλα που έγραψαν ιστορία όπως τα Ritmo, Uno και Tipo.
Fiat 124 Spider
Fiat 850 Coupé
Fiat 850 Coupé



1968
Σχεδιασμένο ως αυτοκίνητο για την κίνηση στις μεγάλες πόλεις, το Νέο Fiat 850 City Taxi κατασκευάστηκε το 1968 με συμβατική και λειτουργική εμφάνιση, ευρύχωρο θάλαμο επιβατών και περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ευελιξία του οχήματος. Ο τεχνικός του εξοπλισμός ήταν πραγματικά σημαντικός για την εποχή του, καθώς περιλάμβανε εκτός των άλλων και έναν ασύρματο πομποδέκτη.
Fiat 850 City Taxy

1971
Παρουσιάζεται το Fiat 127 ως διάδοχος του 850. Ο εμπρόσθιος εγκάρσιος κινητήρας του, οι αναρτήσεις McPherson στο εμπρός μέρος και η ημιανεξάρτητη πίσω ανάρτηση συνιστούν πραγματική επανάσταση στον κόσμο του αυτοκινήτου. Περισσότερος χώρος, περισσότερη άνεση και μεγαλύτερη ασφάλεια χάρη στην οδική συμπεριφορά, την ευστάθεια και την ικανότητα πέδησης. Ένα αυτοκίνητο-σύμβολο για όσους έζησαν τη δεκαετία του ’70.
1972
Παρουσίαση και έναρξη παραγωγής του Fiat 126. Το μοντέλο είναι η εξέλιξη του Νέου Fiat 500, αλλά διαθέτει εντελώς νέο σχεδιασμό, μεγαλύτερο κινητήρα 594 κ.εκ. με βελτιωμένες επιδόσεις και συγχρονισμένο κιβώτιο ταχυτήτων.
Fiat 126
Fiat 126


1978
Το Fiat Ritmo είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Fiat. Σχεδιάστηκε για να είναι αναγνωρίσιμο με την πρώτη ματιά και το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο του ήταν οι ευθείες γραμμές και οι γωνίες που σχημάτιζαν μια τρίθυρη ή πεντάθυρη μπερλίνα με μήκος μόλις 4 μέτρα.
Fiat Ritmo
Fiat Ritmo


1980
Γεννιέται το Panda σε δύο εκδόσεις: το 30 με την εξέλιξη του κινητήρα του 126 και το 45 με τον κινητήρα του 127. Το Fiat Panda 30 γίνεται σύντομα ένα από τα πιο αγαπημένα αυτοκίνητα πόλης των Ιταλών, κυρίως χάρη στη στιβαρότητα και τη λειτουργικότητά του.
Fiat Panda
Fiat Panda
Fiat Panda



1983
Παρουσιάζεται στο Ακρωτήριο Κανάβεραλ το Fiat Uno, πρόγονος του Punto. Ένα αυτοκίνητο που έφερε την επανάσταση στην κατηγορία του και γνώρισε αμέσως μεγάλη αποδοχή από το κοινό και την κριτική, κατακτώντας το 1984 τον τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για να γίνει το σταθερό σημείο αναφοράς του λαϊκού αυτοκινήτου που είναι προσιτό σε όλους.
Fiat Uno
Fiat Uno
Fiat Uno
Fiat Uno




1988
Γεννιέται το Fiat Tipo με αμάξωμα δύο όγκων και πέντε θέσεις για τη μέγιστη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου. Αποτέλεσμα ενός καινοτόμου προγράμματος που αναπτύχθηκε για την επίτευξη υψηλών επιδόσεων, άνεσης και ασφάλειας, συνδυάζει την ιδέα της καινοτομίας με την ωριμότητα του περιεχομένου
Fiat Tipo

1990
Γεννιέται το Panda Elettra, η έκδοση μηδενικών εκπομπών του Panda. Βασισμένο στο 750 Fire, μπορούσε να διανύσει έως 100 Km με μέγιστη ταχύτητα 70 χλμ./ώρα. Διέθετε έναν μικρό καυστήρα για τη λειτουργία της θέρμανσης, αυξάνοντας έτσι την αυτονομία των μπαταριών, ενώ το σύστημα μετάδοσης ήταν εφοδιασμένο με κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.
Fiat Panda Elettra

1993
Γεννιούνται το νέο Fiat Punto και το Punto Cabrio. Το Fiat Punto παρουσιάστηκε το 1993 στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης και αποτέλεσε το σημείο αναφοράς για τα μικρά αυτοκίνητα και μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Fiat. Η ανοιχτή έκδοση Punto Cabrio του μικρού ιταλικού αυτοκινήτου κυκλοφόρησε με βενζινοκινητήρα 60 HP ή 88 HP.
Fiat Punto
Fiat Punto
Fiat Punto
Fiat Punto




1994
Γεννιέται το Fiat Barchetta, ένα spider με κινητήρα 1.8 σχεδιασμένο από τον Ανδρέα Ζαπατίνα, ο οποίος επινόησε τη γραμμή που ξεκινάει από το καπό και φαίνεται να εισχωρεί στον θάλαμο επιβατών. Το αυτοκίνητο γνώρισε μεγάλη επιτυχία και καταξιώθηκε ως ένα οικονομικό, αλλά αξιόπιστο spider.
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta
Fiat Barchetta









2007
Παρουσιάζεται το Νέο Fiat 500. Το αυτοκίνητο-θρύλος επιστρέφει στους δρόμους με μια ολοκαίνουργια έκδοση για να αφήσει και πάλι το στίγμα του. Στις πάντα μικρές του διαστάσεις προστίθεται και ένα νέο επίπεδο άνεσης.
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
L’evento di presentazione di Fiat 500
Fiat 500














2012
Παρουσιάζεται το Fiat 500L. Από σχεδιαστική άποψη φαίνεται να ενσαρκώνει δύο διαφορετικές, αλλά εξίσου αναγνωρίσιμες, φιλοσοφίες, συνδυάζοντας στοιχεία από το Fiat 500 του 1957 και το Fiat Multipla του 1956. Ο ευρύχωρος θάλαμος επιβατών προσφέρει μεγάλη ευελιξία χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα.
Fiat 500L
Fiat 500L
Fiat 500L
Fiat 500L
Fiat 500L
Il lancio web di Fiat 500L
Fiat 500L
Fiat 500L
Fiat 500L









2014
Παρουσιάζεται το Fiat 500X, ένα SUV πόλης που ξεχωρίζει με το στυλ του. Την ίδια χρονιά, συγχωνεύονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες Fiat και Chrysler σχηματίζοντας την FCA: Fiat Chrysler Automobiles.
L’evento di presentazione di Fiat 500X
L’evento di presentazione di Fiat 500X
L’evento di presentazione di Fiat 500X
L’evento di presentazione di Fiat 500X
L’evento di presentazione di Fiat 500X
L’evento di presentazione di Fiat 500X
500X e Dynamo
Il lancio web di Fiat 500X








2019
Η Fiat γιορτάζει τα 120 χρόνια της με την παρουσίαση μιας ειδικής σειράς: H νέα Οικογένεια 500 120th παρουσιάζεται στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, κάνοντας αισθητή την παρουσία της με το δίχρωμο Tuxedo και την αποκλειστική συνεργασία με την Apple Music.
Fiat 500 120°
Fiat 500L 120°
Fiat 500L 120°
Fiat 500X 120°
Shaggy & Sting nello spot ufficiale
Fiat 500X 120°
Il badge delle serie speciali 120° anniversario
Fiat 500, 500X, 500L 120°
Fiat 500, 500X, 500L 120°
Fiat 500, 500X, 500L 120°
Fiat 500, 500X, 500L 120°












