ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟΝ ΙΤΑΛΙΚΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

Στο τέλος της δεκαετίας του 1990 και στην αρχή του 2000, ο σχεδιασμός της Fiat εστιάστηκε στην προώθηση της αυξημένης λειτουργικότητας των προϊόντων, στην ζημιά της συναισθηματικής της φόρτισης: οι μορφές της ήταν η έκφραση των περιορισμών των αυτοκινήτων της.

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στην αρχή του 2000, ο σχεδιασμός της Fiat είχε εστιάσει στην προώθηση της αυξημένης λειτουργικότητας των προϊόντων, στην ζημιά της συναισθηματικής της φόρτισης: οι μορφές της ήταν η έκφραση των περιορισμών των αυτοκινήτων της. Σήμερα η μάρκα έχει αποφασίσει να κινηθεί προς μία νέα κατεύθυνση, λαμβάνοντας την έμπνευση της από την παράδοση του άριστου Ιταλικού σχεδιασμού, με αρμονικές μορφές που αποτελούνται από εξ ολοκλήρου ομογενείς και αρμονικές γραμμές: ένας συνδυασμός παραδοσιακών γραμμών περιέχεται σε ένα περισσότερο “ρευστό” και καινοτομικό σύνολο.
Η επιστροφή του Ιταλικού σχεδιασμού εκφράζεται μέσω του συνδυασμού των επιδράσεων ορισμένων από τα πιο κομψά Ιταλικά αυτοκίνητα από μία χρυσή περίοδο για τον Ιταλικό σχεδιασμό, που είχαν παραχθεί ή παρουσιαστεί μεταξύ 1950 και 1970, μέσω της εμπλοκής των φανοβαφείων από την περιοχή του Τορίνο, όπως ο Pininfarina, ο Bertone ή το Italdesign, οι οποίοι, με την βαθιά γνώση τους και την μεγάλη εμπειρία τους σε αυτό τον τομέα, πρόσφεραν μία μεγάλη δόση πολιτιστικής κληρονομιάς, και δίνοντας την μέγιστη προσοχή στην ιταλική κουλτούρα και πιο συγκεκριμένα σε εκείνη με τις πιο σημαντικές μορφές έκφρασης, την μόδα.

design - immagine intro
 

Centro Stile Fiat

Centro stile immagine 1

οταν ο σχεδιασμοσ δημιουργει μορφη. Και περιεχομενο.

Διορατικοί στόχοι για ένα μοναδικό έργο: προβλέποντας το μέλλον.
Πως μπορούμε να φανταστούμε κάτι που δεν έχει γίνει ακόμα? Υπάρχουν μερικοί από εμάς οι οποίοι ισχυρίζονται ότι γνωρίζουν το μέλλον, και εάν οι νουβέλες του Isaac Asimov κατάφεραν να το περιγράψουν με αρκετή αληθοφάνεια, τότε το Workshop 83, το νέο αρχηγείο του Centro Stile Fiat Group από το 2007, το δημιουργεί κάθε ημέρα.

Ο τρόπος με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα έχει ζωγραφιστεί, αλλά μόνο στο χαρτί.
Απλά χρειαζόμαστε μία διαφορετική ματιά στα φουτουριστικά σχέδια των ομάδων σχεδιασμού για μία ξεκάθαρη ιδέα του που πηγαίνει ο κόσμος. Οι κατευθυντήριες γραμμές είναι χαραγμένες επάνω σε αυτά τα φύλλα, περιγράφοντας σε εμάς ένα μέλλον καμπύλων και περιβαλλόμενων μορφών, αναπάντεχης άνεσης και χώρου, που βελτιώνει συνεχώς την ασφάλεια και την προστασία.

Design - centro stile img 2

Απο την δημιουργικοτητα στην λογικοτητα.

Τα μυαλά που δουλεύουν επάνω σε όλα αυτά κάθε ημέρα δεν είναι εκείνα των εξωγήινων, ούτε συμβουλεύθηκαν ο Bertone και ο Pininfarina την κρυστάλλινη σφαίρα τους στο παρελθόν. Στην πραγματικότητα είναι απλοί άνθρωποι, με ένα μεγάλο ταλέντο και ευαισθησία, ικανά να αμφισβητούν συνεχώς την δημιουργικότητα τους για την ερμηνεία με ένα λειτουργικό και μαγευτικό τρόπο κάποιου πράγματος που κάποιος άλλος είχε τραγουδήσει. Τι θα γίνει.

το νεο Panda

Nuova panda immagine 1

Το Νεο Panda. Μια ιδεα του να κανουμε οτι μασ αρεσει.

Είναι ένα μηχανικό δημιούργημα, αλλά και πάλι δημιουργεί συναισθήματα σε εμάς. Γιατί έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αποτελεί μέρος του κόσμου μας. Για να κάνει χώρο για το στιλ μας, να στεγάσει πράγματα τα οποία είναι σημαντικά για εμάς προσωπικά, τα οποία είναι συνήθως περιορισμένα στους πιο απίθανους χώρους.

Συχνά, τα προσωπικά μας αντικείμενα είναι εκτός των προσωπικών συναισθημάτων μας.

Η αξία των πραγμάτων δημιουργείται από την ικανότητα τους να διεγείρουν τα συναισθήματα μας, όπως η μουσική. Σε ένα αυτοκίνητο αυτό γίνεται το δικό μας “τραγούδι”, παρόλο που ο Μότσαρτ ή ο Prince είναι συμπιεσμένοι μέσα σε ένα CD και το ίδιο το CD είναι συμπιεσμένο μέσα σε μία στενή γωνία, ή οπουδήποτε τύχει, σχεδόν σαν τιμωρία. Η πρόθεση δεν είναι να τα περιφρονήσουμε, αλλά το επακόλουθο είναι ότι το να ψάξουμε να τα βρούμε γίνεται ένα κυνήγι θησαυρού. Τίποτε από όλα αυτά δεν θα συνέβαινε ποτέ μέσα στο Panda, γιατί η αξία του είναι ότι γνωρίζει που να προσθέτει αξία.

Nuova panda immagine 2

ενασ σχεδιασμοσ ευρειασ γκαμασ

Χάρη στην εξέλιξη και τα επίπεδα εξοπλισμού του, το νέο Panda έχει βρει τελικά τον χώρο να στεγάσει σωστά κάθε τι που θέλουμε να πάρουμε μαζί μας, από την μουσική μας έως τους φίλους μας, από τα όνειρα μας μέχρι τις οικογένειες μας, επιτρέποντας να μοιραζόμαστε όλα όσα μας αρέσουν. Σε ένα ευρύχωρο περιβάλλον.

Fiat 500

500 gucci immagine 1

Εαν κοιταξετε γυρω σασ, θα εντοπισετε το 500.

Αυτό συμβαίνει όταν έχει κανείς ένα χάρισμα, οι άνθρωποι δεν μπορούν να μην γυρίσουν να σας κοιτάξουν. Στην δική μας περίπτωση, το 500 είναι 76 χρονών, αλλά και πάλι όλοι θέλουν να έχουν ένα, άντρες και γυναίκες. Είναι πάντα στο προσκήνιο και καθορίζει τις τάσεις. Η συμπαγής μορφή του, η ενέργεια που βγάζει, οι καμπύλες του οι οποίες έχουν μείνει ομαλές, και η αυτοπεποίθηση του, όλα αυτά έχουν κάνει αυτό το αυτοκίνητο ένα πραγματικό θρύλο.

Η βασιλισσα του στιλ του δρομου.

Όταν τα “μάτια” του συναντήσουν τα δικά σας, θα αρχίσετε να ονειρεύεστε, είναι μαγικά. Έχει πάντα τα πιο ελκυστικά χρώματα, και τώρα φοράει μόνο Gucci, την μοναδική μάρκα η οποία έχει την τιμή να το ντύνει. Το 500 είναι ένα σημείο αναφοράς που όλοι το ζηλεύουν, αλλά τους χαιρετάει όλους με ένα χαμόγελο, γιατί κανένας δεν μπορεί να αγγίξει το στιλ του.

Design - 500 img2

ομορφο εσωτερικα, θεαματικο εξωτερικα.

Κάθε τόσο αναρωτιόμαστε εάν είναι περισσότερο όμορφο ή περισσότερο έξυπνο. Οι προηγμένες λύσεις του σε σχέση με την ασφάλεια και την χαμηλή κατανάλωση μπορούν να μας κάνουν να γείρουμε προς την εξυπνάδα, αλλά για αυτή την prima donna αυτό θα ήταν προσβλητικό. Η αλήθεια είναι ακριβώς στην μέση, και ονομάζουμε αυτή την μέση το 500.

Fiat 500L

Design - 500L img 2

Ειναι ωρα να μεγαλωσουμε

SeΕάν το μεγάλωμα σημαίνει αλλαγή, τότε μεγαλώνοντας μαζί με κάποιον άλλο σημαίνει διπλή αλλαγή.
Το ταξίδι της ζωής θα μας εκπλήσσει πάντα, οι αποσκευές με τις εμπειρίες μας θα συνεχίσουν να μεγαλώνουν. Αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει λογική πίσω από κάθε στοιχείο, πίσω από την επιλογή κάθε μίας γραμμής, μία λογική η οποία σημαίνει διασύνδεση και προσβασιμότητα.
Οι μορφές του έχουν μεγαλώσει, το όραμα του έχει μεγαλώσει, είναι μεγαλύτερο, πιο ευρύχωρο, πιο άνετο, είναι το 500L.
Θέλετε να μεγαλώσετε μαζί του;

Design - 500L img 1

Το αυτοκινητο του ναι

Ένα ταξίδι με τον καλύτερο σας φίλο, ένας ποδοσφαιρικός αγώνας, τα παιδιά σας και εκείνο το camping το Σαββατοκύριακο. Ο τρόπος που σας κοιτάζει ο σκύλος κάθε φορά που βγαίνετε από την πόρτα.
Αυτές οι ανάγκες σχεδίασαν το αυτοκίνητο που θέλετε, το αυτοκίνητο το οποίο σας επιτρέπει να λέτε ναι σε ότι πραγματικά θέλετε να κάνετε και εκεί όπου ακόμα και το τελευταίο εκατοστό έχει δημιουργηθεί για εσάς, τους φίλους σας, την οικογένεια σας.
Το 500L γεννήθηκε από αυτή την ιδέα, από την επιθυμία σας να μεγαλώσετε και την επιθυμία μας να το κάνουμε αυτό εφικτό.
Τηλεφωνήστε την φίλη σας και πείτε της ότι θα την πάτε στην παραλία, μαζέψτε την ποδοσφαιρική τσάντα σας, πείτε στα παιδιά να ετοιμαστούν.
Ο σκύλος σας κοιτάζει ακόμα? Ναι. Τότε μπορεί να έρθει και εκείνος μαζί.